איך להגדיל משמעותית את המכירות באתרי e-commerce על ידי הצגה ויזואלית נכונה של המוצרים?
ישנם 3 עקרונות חשובים שנכונים עבור כל הצגה ויזואלית.
זה כולל את הצגת המוצרים שלכם באתר,
וזה נכון גם לגבי כל תוכן ויזואלי נוסף. אם זה סרטון שיווקי לרשתות או אפילו מצגת משקיעים.
אלו עקרונות ששווה להכיר וליישם.
עקרון ראשון - המחשה ברורה של המוצר
המחשה ברורה חשובה כדי לתת ביטחון ללקוח שהמוצר שהוא מתכוון להזמין זה בדיוק המוצר שהוא מעוניין בו:
שהוא עונה על כל הדרישות שלו, שהוא מתאים לצרכים שלו.
למה זה כל כך חשוב להמחיש את המוצר באופן ברור?
כולנו מכירים את המקרים ההזויים והמגוחכים של אנשים שהזמינו מוצר און ליין וקיבלו משהו שונה מאוד ממה שציפו לקבל. למשל כיסא מיניאטורי במקום כיסא בגודל רגיל או דף עם תמונה של המוצר במקום את המוצר עצמו (כן! נתקלתי גם במקרים כאלה..).
אז נכון שאלו מקרי קיצון. אבל עצם זה שזה קורה מדי פעם, גורם לאנשים לחשוש מלבצע הזמנות און ליין.
גם אנשים שכבר התרגלו לעשות הזמנות און ליין ואוהבים את זה, יעשו מיליון בדיקות כדי לוודא שמה שהם מזמינים זה באמת מה שהם התכוונו. אנחנו רוצים לחסוך להם את זה.
להקל עליהם את התהליך ולתת להם כמה שיותר ביטחון ברכישה.
קודם כל צריך להבין מה חשוב ללקוח לדעת. זה שונה מחנות לחנות ובין מוצר למוצר.
צריך להיכנס לראש של הלקוח שנמצא כרגע בתהליך הקניה ורוצה לרכוש.
מה החששות שלו? מה חשוב לו לדעת על המוצר?
יש דברים שאפשר להעביר בהסבר כתוב, אבל יש דברים שהכי טוב להמחיש ויזואלית.
אנחנו בעצם צריכים לתת ללקוח כמה שיותר ביטחון ברכישה שהמוצר שהוא רוכש תואם את הציפיות שלו. גם כי חיזוק הביטחון יגדיל את הסיכוי למכירה וגם כדי לוודא שהלקוח קונה באמת את מה שהוא התכוון ולמנוע בהמשך עוגמת נפש והחזרות.
או גרוע מזה לקוח מאוכזב שלא יקנה שוב ואולי אפילו ישאיר חוות דעת שלילית ובכך ימנע מלקוחות פוטנציאלים עתידיים לרכוש מאיתנו.
לסיכום, המחשה ברורה של המוצר חשובה כדי לתת ביטחון ללקוח שהמוצר שהוא מתכוון להזמין זה בדיוק המוצר שהוא מעוניין בו, שהוא עונה על כל הדרישות שלו, שהוא מתאים לצרכים שלו.
טיפ מספר 1 - הקפידו להמחיש בבירור את מידות המוצר
אחת הדרכים שבהן העיקרון הראשון בא לידי היא במידות המוצר.
בין אם מדובר ברהיט, פריט לבוש, כלי אוכל, תכשיט או כל דבר אחר. ברוב המקרים יש חשיבות רבה למידות המוצר.
על מנת ליצור ביטחון אצל הרוכש הפוטנציאלי שהמוצר תואם את הציפיות שלו, צריך לוודא שמידות המוצר ברורות.
ניתן לעשות זאת במספר דרכים:
- סימון מידות המוצר על גבי תמונת המוצר. זה יכול להיות על תמונה מצולמת או הדמיה של המוצר.
- שרטוט אורתוגרפי טכני של המוצר הכולל מידות.
- הצגת המוצר בסביבה מסוימת כדי להמחיש את גודל המוצר ביחס לסביבתו הטבעית. למשל: שולחן עבודה בתוך במשרד, עגיל על אוזן וכד'.
- הצגת המוצר ליד חפץ/ דמות כדי ליצור פרספקטיבה ולהמחיש את הגודל שלו ביחס לדברים שגודלם כבר ידוע. למשל מיטה לכלב -- ליד כלב.
בחרו את הדרך שהכי מתאימה למוצר שלכם ולשפה העיצובית של החנות. העיקר שמידות המוצר יומחשו באופן כלשהו כדי לחזק את הביטחון של הלקוח ברכישה ולוודא שהלקוח מזמין מוצר שבאמת מתאים לו.
טיפ מספר 2 - הציגו את המוצר לפחות משני כיוונים שונים
כשאנחנו מציגים מוצר באתר מכירתי חשוב לוודא שהוא בא לידי ביטוי באופן מלא. לכן חשוב להראות אותו מכל הכיוונים ובצורות שונות. למשל:
- רצוי להציג לפחות שתי תמונות של המוצר מזוויות שונות כדי שהרוכש הפוטנציאלי יוכל לדעת כיצד נראה המוצר כולו. בין אם זה בגד (איך הוא נראה מלפנים ומאחור) ובין אם זה רהיט (נגיד ספה מלפנים ומהצד).
- יש מוצרים שכדאי להוסיף גם תמונה שלהם במצב קלוזאפ. למשל במוצרים שנרצה להראות את סוג החומר או המרקם שלו.
- ניתן להשתמש בפלאגינים שונים על מנת להציג את המוצר ב-360 באופן אינטראקטיבי כך שהמשתמש יכול לסובב אותו ולראות אותו מכל הכיוונים. יש המון דרכים לעשות זאת.
- גם אם מראה המוצר לא בהכרח חשוב עדיין יש ערך להראות צדדים נוספים של המוצר. למשל בצנצנת של תוסף תזונה אפשר להראות את החלק האחורי שמציג את הרכיבים השונים.
באופן כללי ברגע שאנחנו ממחישים טוב יותר את המוצר אנחנו נותנים ללקוח תחושת חיבור חזקה יותר למוצר וביטחון לרכישה.
טיפ מספר 3 - שימוש בהדמיית 360 אינטראקטיבית
רוב אתרי המכירות הגדולים כבר משתמשים היום בהצגת המוצרים שלהם ב-360. זה מרשים, זה עוזר להמחיש את המוצר בצורה מקסימלית, זה משאיר את המשתמש יותר זמן באתר, זה יוצר חיבור רגשי בין הלקוח למוצר וכתוצאה מכל זה - מגדיל מכירות.
הצגת מוצר ב-360 מאפשרת לגולש ליצור אינטראקציה עם המוצר, לסובב אותו ולראות אותו מכל הכיוונים. כלים מסוימים גם מאפשרים להגדיל ולהקטין את המוצר וחלקם מאפשרים אפילו לשתול אותו בסביבה שלכם באמצעות AR (מציאות רבודה).
בכדי ליצור הדמיית 360 אתם צריכים לעשות את אחד מהדברים הבאים:
- יצירת מודל תלת מימד – ניתן ליצור העתק וירטואלי של המוצר באמצעות תוכנת תלת מימד, להלביש עליו את החומרים הרלוונטיים, צבעים ותאורה. למעשה ניתן להציג כך גם מוצר שעדיין יוצר או לא נמצא כרגע בהישג ידכם.
- צילום המוצר – אפשרות נוספת היא לצלם את המוצר באמצעות במה מסתובבת, להיעזר באפליקציות שונות או לסרוק את המוצר בסורק תלת מימד.
בשני המקרים מומלץ להיעזר באנשי מקצוע.
ברגע שיש בידינו את התמונות או המודל, יש כל מיני כלים שמאפשרים לשתול אותם בתוך האתר.
ניתן לחלק את הכלים השונים לשתי קטגוריות:
האחת משתמשת בתמונות של המוצר שמוקרנות בסיבוב על ציר אחד והשניה משתמשת במודל תלת מימדי של המוצר.
לדוגמא:
- מנועים חיצוניים כמו למשל sketchfab שמאפשרים לאחסן ולהציג מודל תלת מימדי ולשתול אותו באתר באמצעות קוד EMBED פשוט (ממש כמו לשתול סרטון youtube).
- לוורדפרס יש מגוון פלאגינים שמאפשרים הצגת מוצר ב-360.
- ובפלטפורמה של שופיפיי יש אפשרות מובנית להציג מודל תלת מימדי בעמוד מוצר וגם ב-AR במכשירים ניידים.
תוכלו לבחור את האפשרות שהכי נכונה לכם בהתאם לסוג המוצר ולפלטפורמה שאתם משתמשים בה.
טיפ מספר 4 - הציגו את כל האפשרויות באופן ויזואלי
יש למוצר שלכם מספר וריאציות? הוא מגיע בצבעים שונים? חומרים שונים? יש מגוון דגמי משנה?
רצוי שתהיה המחשה ויזואלית של כל אחת מהאפשרויות.
למשל אם אתם מוכרים את אותה החולצה במגוון צבעים, לא מספיק רק לרשום את הצבעים או לשים דגימת צבע. הציגו את החולצה בכל אחד מהצבעים האפשריים.
יש לכם שידת מגירות שניתן להזמין בווריאציות שונות? עם שתי מגירות או שלוש, ברוחב מטר או מטר וחצי. הציגו כל אחת מהווריאציות באופן ויזואלי.
אם יש לכם מגוון רחב מאוד של אפשרויות, או שלא כל דגמי המשנה בהישג יד על מנת לצלם אותם, ניתן להשתמש בהדמיות. הדמיות מאפשרות לבצע שינויים קטנים (כמו החלפת צבע או שינוי גודל) בקלות יחסית ובעלות מינימלית.
באתרים גדולים עם המון אפשרויות רצוי ליצור מערכת מיוחדת שמאפשרת החלפה מהירה בין האפשרויות השונות.
קחו בחשבון שלקיום של המון אפשרויות יש יתרונות ויש חסרונות. מצד אחד אנשים אוהבים להרגיש שיש להם מגוון של בחירה ומצד שני אנשים מתקשים לבחור כשיש המון אפשרויות.
בכל מקרה הקפידו להציג את כולן באופן ויזואלי כדי לעזור להם בבחירה.
טיפ מספר 5 - הציגו את המוצר בצורתו הסופית בעת השימוש בו
הטיפ הזה רלוונטי בעיקר למוצרי לבוש וגם למוצרים אחרים שהם רכים או מתקפלים. כמו מצעים או תיקים.
בדיוק כמו שלא תציגו רהיט כשהוא מפורק לחלקים לפני הרכבה, אל תציגו גם את המוצרים האלה כשהם מקופלים \ פרוסים על משטח.
את הבגדים הציגו על דוגמנים, את המצעים על מיטה, את התיק מלאו עם חומר מילוי כלשהו, כדי לתת לו נפח וכדומה.
זה יעזור ללקוח שלכם להבין הרבה יותר טוב את מהות המוצר ואת המראה שלו, ויציג את המוצרים באופן המחמיא להם ביותר.
טיפ מספר 6 - השתמשו בוידאו להמחשה של פיצ'רים מיוחדים
הוספה של וידאו מאפשרת לנו להציג פיצ'רים של המוצר שלא ניתן או פחות ברור להציג בתמונות או בטקסט.
למשל: פתיחה\סגירה ייחודית, פעולות שקורות בתוך המוצר עצמו או פיצ'רים שבאים לידי ביטוי בתנועה.
במקרים כאלה מומלץ מאוד לשלב וידאו כדי להבהיר ללקוח את היתרונות המיוחדים של המוצר.
עקרון שני - הפעלת רגש
כולנו עושים החלטות אמוציונליות.
זה נכון בכל החלטה שאנחנו לוקחים בחיים וזה נכון גם בתהליך של רכישה.
בחנות פיסית הלקוח יכול להרגיש את המוצר, להריח אותו, למדוד אותו, לראות אותו בסביבה מותאמת (למשל איקאה ממש יוצרים חדרים).
את כל זה אי אפשר לעשות און ליין. אבל כן אפשר ליצור רגש ולהגיע לרמות גבוהות של חיבור ושל התלהבות באמצעות הצגה נכונה.
האם המוצרים שלכם הם צורך או מותרה?
יש שני סוגים של מוצרים:
- מוצרים פרקטיים (Functional) – מוצרים שאנחנו קונים כי צריכים. כמו מוצרי מזון בסיסיים, חיתולים או משכנתא.
- מותרות (Nice to have) – מוצרים בשביל הכיף. כמו בגדים, צעצועים, עיצוב הבית וכד'.
כל המוצרים שקיימים (פיסי, דיגיטלי או שירות) נמצאים באחת משתי הקטגוריות או איפשהו על הסקאלה ביניהן.
למה חשוב לעשות את ההבחנה ביניהם?
כשאנחנו רוכשים מוצר מהסוג הראשון אנחנו משתמשים במודע, בהגיון. במוצרים מהסוג הזה צריך כמה שיותר מידע פרקטי ונתונים כדי להגדיל את הסיכוי למכירה.
בסוג השני של המוצרים (המותרות) זו נטו רכישה רגשית. אנשים נוטים למצוא הסברים הגיוניים לרכישות הללו (ובאופן כללי להחלטות שאנחנו עושים). אבל מה שקובע פה זה הרגש. לכן חשוב במוצרים מהסוג הזה להפעיל את הרגש של הלקוח. אם זה בתמונות אווירה, סרטוני וידאו, הדמית 360 ומפעילי רגש נוספים.
טיפ מספר 7 - הוסיפו לדף המוצר גם תמונות אווירה
דיברנו כבר על החשיבות של המחשה ברורה של המוצר. אם זה באמצעות תמונות פק שוט, שרטוטים, הדמית 360 או סרטון.
אבל מעבר להמחשה ברורה (שחשובה כדי ליצור ביטחון אצל הלקוח), אנחנו צריכים גם ליצור חיבור ריגשי בין הלקוח למוצר.
אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות "תמונות אווירה". תמונות אווירה הן תמונות שמעבירות רגש ומפעילות את הדמיון. אלה יכולות להיות תמונות של המוצר בסביבה הטבעית שלו. למשל ספה בחדר מגורים או רכב על כביש. וזה יכול להיות גם תמונות של המוצר עם אלמנטים שונים שאנו רוצים שיהיו מזוהים עם המוצר. למשל יהלומים לצד מוצר קוסמטיקה כדי לשדר תחושת יוקרה או מיטה שמרחפת בין העננים כדי להעביר תחושת נוחות לשינה נעימה.
או פשוט תמונות של אנשים שמחים משתמשים במוצר ומחייכים. לפני שתחליטו איזה תמונות אווירה לייצר כדאי לעשות חשיבה מקדימה ולתכנן מה התחושות שאתם רוצים להעביר ואיך אתם רוצים למתג את המוצר.
טיפ מספר 8 - השתמשו בסרטוני מוצר להפעלת רגש
מחקרים מראים כי הסיכוי שלקוח ירכוש מוצר כלשהו גדל ב-85% (!) לאחר צפיה בסרטון מוצר.
תוכן ויזואלי ובמיוחד וידאו, מוביל לתגובה הרבה יותר מהירה וחזקה ממילים או מטקסט. סרטון מפעיל אצלנו רגש ומעודד יצירת זיכרונות.
חוץ מזה שיצירת רגש עוזרת למכירה מיידית, מכירה לא תמיד מתבצעת באותו הרגע והלקוח לפעמים עוזב את האתר לפני שהוא מבצע את הרכישה.
צפיה בסרטון הופכת את הצופה להיות מעורב יותר בתוכן וזה מוביל לתגובה ריגשית שעוזרת לשמירת המידע בזיכרון.
הסיבה לכך היא שהזיכרון החזותי מקודד באונה הרקתית של המוח, שזה אותו מקום שבו אנחנו מעבדים רגשות.
המוח שלנו בנוי כך שגירוי חזותי מוביל בקלות לתגובה ריגשית ויחד השניים יוצרים זיכרונות.
ברגע שהזיכרון מוטמע באמצעות רגש, שגם אם לא התבצעה רכישה מיידית, הסיכוי שהלקוח יחזור ויבצע את הקניה בזמן מאוחר יותר גבוהה משמעותית.
טיפ מספר 9 - השתמשו בהדמיות אינטראקטיביות להפעלת רגש
כבר דיברנו על הדמיות 360 ככלי להמחשה ברורה של המוצר.
אבל מעבר לכך שהיא מאפשרת לנו לראות את המוצר מכל הכיוונים ולהמחיש את המוצר בצורה מקסימלית, הצגת מוצר אינטראקטיבית גם מפעילה רגש ויוצרת חיבור רגשי חזק בין הלקוח למוצר וכתוצאה מכך - מגדילה מכירות.
הצגת מוצר ב-360 מאפשרת לגולש ליצור אינטראקציה עם המוצר ונותנת לו תחושה כאילו הוא אוחז במוצר.
חוץ מסיבוב המוצר ב-360 יש גם דרכים אחרות ליצירת אינטראקציה עם המוצר.
למשל: זכוכית מגדלת שמאפשרת לעשו זום אין ולצלול לתוך חלקים בתמונה,
או שתילה של המוצר בסביבה אמיתית באמצעות AR (מציאות רבודה).
אפשרות נוספת היא יצירת אינטראקטיבי שבלחיצת כפתור מאפשר לגולש להחליף אלמנטים בתמונה, לשנות צבעים או גודל של המוצר ולראות וריאציות שונות. זה מוסיף לתחושת המעורבות ונותן הרגשה של מוצר בהתאמה אישית (גם אם למעשה זו רק בחירה בין וריאציות קיימות).
לא משנה באיזו דרך תבחרו או באיזו טכנולוגיה, נסו להוסיף בעמוד המוצר שלכם משהו שיוצר אינטראקציה בין הגולש למוצר כדי ליצור חיבור עמוק ולהעצים את חווית הקניה.
טיפ מספר 10 - הקפידו לשלב את הסאונד הנכון להפעלת רגש
זה אומנם לא טיפ ויזואלי אבל זה מספיק חשוב כדי להעלות את זה כי מוסיקה וסאונד ידועים בהשפעה שלהם על הרגש. אפשר לשלב סאונד באתר עצמו (יש לזה יתרונות וחסרונות), או להשתמש בו בתוך סרטון מוצר או סרטון שיווקי.
לסאונד יש תפקיד מרכזי בהשפעה על המכירות. סאונד איכותי וייחודי יכול ליצור חווית משתמש חיובית וללכוד את תשומת הלב של הלקוחות. מוסיקת רקע שמותאמת לאווירה הנכונה יכולה לעורר נוחות ולעורר רגשות חיוביים, ולעודד לקוחות להתעכב בחנות או לחקור את המוצרים המוצעים.
השימוש בג'ינגלים, צלילים "מדבקים" ואפקטים קוליים מספקים תחושה של התרגשות ומעורבות, מעוררים סקרנות ומניעים לפעולה.
הצליל הנכון יכול לשפר את חווית המשתמש, לחזק רגשות חיוביים וליצור קשר עמוק יותר עם הלקוחות.
טיפ מספר 11 - הקפידו על מיתוג נכון ועצבו את האתר בהתאם
העיצוב הכללי של האתר גם הוא משמעותי מאוד ביצירת רגש והרגש הנכון.
חשוב לעבוד עם מעצב ולתכנן נכון את המיתוג הוויזואלי שלכם.
אז השבוע פנינו לתמר שפי, מומחית מיתוג ומיצוב, כדי שתשתף מהידע שלה בנושא:
"תפקיד המיתוג ועיצוב האתר הוא לשרת את המותג להגביר את הנחשקות של המוצרים כדי לחזק אמינות, לגרום לחיבור רגשי של הלקוח עם המותג ולהגביר את הרצון שלו לרכוש את המוצר.
לצבעים יש משמעות אדירה בהשפעה על התת מודע לקבלת החלטות. למשל, אתר שמעוצב על בסיס צבעים אדומים וכתומים בשילוב עם רקעים כהים, ישדר לתת המודע אנרגטיות בעצימות גבוהה ולעיתים אפילו התנגחות ולוחמנות. לעומת זאת, אתר עם רקעים בהירים עד לבנים בשילוב צבעים מעודנים של כחולים וירוקים, ישדר ביטחון, רוגע ואחריות.
בחירות הנוגעות לנראות האתר במבנה, בצבע, בתמונות ובאייקונים הן בחירות אסטרטגיות שצריכות להתבסס על תוצאות מחקר מקדים והחלטות הראשוניות - מה המוצר, מי קהל היעד ומה המסרים שאנחנו רוצים להעביר דרך העיצוב, כדי לחזק את המותג ולהעלות את רמת המעורבות הרגשית של הגולש ובהמשכה את הרכישה."
טיפ מספר 12 - השתמשו במגוון דרכים על מנת להפעיל רגש אצל הלקוח
כולנו עושים החלטות אמוציונליות.
זה נכון בכל החלטה שאנחנו לוקחים בחיים וזה נכון גם בתהליך של רכישה.
בחנות פיסית הלקוחות יכולים להרגיש את המוצר, להריח אותו, למדוד אותו, לראות אותו בסביבה מותאמת (למשל איקאה שממש יוצרים חדרים שלמים בתוך אולם התצוגה שלהם). וזה מפעיל אצלם מגוון של רגשות.
את כל זה אי אפשר לעשות בחנות און ליין.
אבל כן אפשר ליצור רגש ולהגיע לרמות גבוהות של חיבור ושל התלהבות בדרכים אחרות.
חוץ מכל האפשרויות הוויזואליות שכבר עברנו עליהן (סרטונים, הדמיות אינטראקטיביות, עיצוב כללי, תמונות אווירה וכו'), ישנן לא מעט דרכים נוספות להפעלת רגש שאפשר לשלב בתוך אתר מכירות. למשל:
חוות דעת של לקוחות, סרטונים של לקוחות מרוצים משתמשים במוצר, אפיון נכון של האתר, קופירייטינג ושפה מיתוגית.
כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע רלוונטים על מנת לשפר ולחדד את המסרים ולוודא שאתם מעבירים את הרגש הנכון.
עקרון שלישי - שדרוג המותג
למותג חזק ומוכר יש כוח.
הלקוחות סומכים עליו, בוטחים בו.
הם מרגישים טוב יותר עם עצמם כשרוכשים מותגים, זה סמל סטטוס.
כשלקוח נכנס לחנות אינטרנטית של מותג מוכר, גם אם הוא מעולם לא רכש ממנו בעבר, הוא מרגיש בטוח שהמוצר יגיע בזמן ויעמוד בציפיות שלו. הוא יודע שאם תהיה בעיה יהיה מי שיעזור לו, והוא גם מוכן לשלם על זה יותר.
אם המותג שלכם הוא עדיין לא "שם" ולא כולם מכירים אותו, עדיין יש דרך לתת ללקוח תחושה של יוקרה, תחושה שהמותג שלכם הוא מותג איכותי, ברמה.
אם החומרים השיווקיים שלכם יהיו איכותיים ותציגו את המוצרים באופן הנכון, תוכלו ליצור תחושב של מותג יוקרתי ואיכותי, להעלות את הביטחון של הלקוחות שלכם ותוכלו גם לגבות יותר על המוצרים.
טיפ מספר 13 - השתמשו רק בחומרים ויזואליים איכותיים
זה טיפ חשוב במיוחד ויחסית קל ליישום.
רק צריך לתת לזה את תשומת הלב.
יש חשיבות גבוהה מאוד לאיכות של התמונות ושאר החומרים הוויזואליים שאתם משתמשים בהם.
הדברים שחשוב לשים אליהם לב:
איכות ודיוק – בין אם מדובר בתמונה או בוידאו, בצילום או בהדמיה, בפק שוט או בתמונת אווירה, חשוב לוודא שהחומרים מקצועיים ואיכותיים. שאין הצללות והשתקפויות מכוערות, שהזווית והרקע מחמיאים למוצר, שהתאורה מחמיאה וכו'.
רזולוציה – לוודא שהתמונה או הסרטון ברזולוציה מספיק גבוהה. חשוב לבדוק את זה על מסך גדול כי יכול להיות שזה יראה טוב במסך של טלפון נייד אבל במסך מחשב זה יראה מטושטש או מפוקסל. ההמלצה שלנו היא מינימום 1000*1000 פיקסלים לתמונה ומינימום 1920*1080 (Full HD) לוידאו.
*צריך רק לשים לב כשאתם מעלים לאתר תמונות או סרטונים ברזולוציה גבוהה, שהגודל של הקובץ לא גדול מדי.
רזולוציה גבוהה יותר = קובץ גדול יותר = מהירות טעינה נמוכה יותר = ציון נמוך בגוגל וירידה במיקום של תוצאות החיפוש.
טיפ מספר 14 - הציגו את המוצר באופן שהכי מחמיא לו
כשאתם מצלמים מוצר או יוצרים הדמיה שלו חשוב לוודא שעושים זאת באופן שהכי מחמיא למוצר.
למה כדאי לשים לב?
- זווית צילום מחמיאה - למשל צילום מלמטה למעלה מוסיף תחושה של יוקרה ועוצמה. אבל גם גורם למוצר להיראות גדול יותר. בנוסף חשוב לוודא שאתם מציגים את "הצד היפה" של המוצר.
אם יש מאפיינים שחשוב להראות אבל הם פחות פוטוגניים, עדיף שהם יופיעו בתמונה נוספת ולא בתמונה הראשית.
למשל חיבורים של מוצר אלקטרוני או סוגר של עגיל. בתמונה הראשית הציגו את הפרונט של המוצר ובתמונה נוספת הראו את הצד הנוסף.
- רקע מחמיא - אם בחרתם ברקע חלק אז שיהיה בצבע שמחמיא למוצר.
אם בחרתם לשתול את המוצר בתוך רקע של סביבה אז שהסביבה תחמיא למוצר. רצוי להשתמש ברקע יחסית ניטרלי כדי לשמור על אחידות בין המוצרים.
- צבע המוצר – אם יש לכם מוצר שקיים במספר וריאציות שימו לב שאתם מציגים את הווריאציה היפה ביותר (בדרך כלל היא תהיה גם הנמכרת ביותר) כתמונה ראשית ושאר האפשרויות שיופיעו כתמונות משנה.
במידה ואתם משתמשים בהדמיות ניתן לשלוט גם על דברים כמו צל, השתקפויות, תאורה ועוד. בגלל שהדמיות מאפשרות לשלוט כמעט בכל פרט, ניתן ליצור תמונה כמעט מושלמת מבחינה ויזואלית ולהציג את המוצר בצורה המחמיאה ביותר גם אם הוא לא פוטוגני...
טיפ מספר 15 - שימרו על אחידות בין תמונות המוצרים
אחד הדברים החשובים ביותר ליצירת מראה מקצועי הוא אחידות בהצגת המוצרים באתר.
ההתייחסות פה היא בעיקר לעמוד מוצרים שבו רואים כמה מוצרים במקביל. חשוב לוודא שהמוצרים האלו שעומדים יחד אחד לידי השני בחלון הראווה שלכם מחמיאים אחד לשני ולא יוצרים כאוס ויזואלי.
הדרך לעשות זאת היא על ידי אחידות בין התמונות הראשיות של כל אחד מהם.
אלו הדברים שכדאי לשים אליהם לב:
- צבע הרקע – בתמונה הראשית רצוי להשתמש ברקע בצבע אחיד וניטרלי (לבן או אפור) ותמונות אווירה עם רקעים אחרים יופיעו כתמונות משנה.
אם בכל זאת החלטתם ללכת על רקע שונה, שמרו על חזרתיות מסוימת: למשל, רקע קבוע לכל המוצרים בקטגוריה או לכל הפחות, השתמשו ברקעים ש"מדברים" באותה שפה עיצובית.
- זווית קבועה – זה חשוב מאוד כשמציגים כמה מוצר שדומים אחד לשני, ובמיוחד כשמציגים כמה וריאציות של אותו מוצר. למשל אותה ספה עם ריפוד אחר כל פעם. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות תמונות הדמיה שמאפשרות לשמור על זווית זהה לחלוטין של המוצר ושל המצלמה.
- תאורה וצבעוניות – חשוב לוודא שכל התמונות צולמו בתנאי תאורה דומים. אם הן לא, כדאי לערוך אותך בתוכנת עריכה ולעשות התאמות של צבעים ובהירות כדי לשמור על מראה אחיד.
- חוץ מאחידות בין התמונות הראשיות של המוצרים, צריך לשמור גם על הומוגניות בין התמונה הראשית של מוצר מסוים לבין התמונות המשניות שלו. וגם בעיצוב של העמודים השונים באתר, בפונטים, בצבעים וכו'.
כמובן להמשיך ולשמור על אותה שפה ויזואלית גם מחוץ לאתר, ברשתות החברתיות ואפילו בחומרים מודפסים אם יש.
שמירה על אחידות ויזואלית, תבנית, חזרתיות, עושה ללקוח "סדר בעיניים", ממקדת אותו, נותנת תחושה של מקצועיות ורמה גבוהה ומעלה את הערך של המותג בעיני הלקוח.
טיפ מספר 16 - השתמשו בחומרים נוספים מלבד תמונות
בתחילת עידן האיקומרס, מוצרים היו נמכרים און ליין רק עם תיאור מוצר (בלי תמונה!). היום, זה ברור לכולם שצירוף תמונה של המוצר הוא הכרחי באופן חד משמעי, אחרת הוא לא יימכר.
היום, לצרף תמונות של המוצר זה המינימום. כדי לבלוט באמת מעל המתחרים, להפעיל רגש ולהעצים את המותג, חייבים להשתמש גם בחומרים נוספים.
רצוי לשלב סרטונים, הצגת המוצר ב-360, הדמיות אינטראקטיביות שמאפשרות "לשחק" עם המוצר (להפעיל אותו או להחליף וריאציות), ובאופן כללי טכנולוגיות חדשניות וכל מה שיוצר אפקט של "וואו איזה מגניב".
כל זה יעלה את הערך שלכם בעיני הלקוח, וישדרג את המותג.
לא חייבים להשקיע המון כסף. אפשר לשחק במגרש של הגדולים גם בלי לעשות השקעות מטורפות של מאות אלפי שקלים.