למה אתם חייבים סרטון הדמיה

אנו חיים בעידן שבו הכל מהיר, זמין ו-ויזואלי. עובדה זו מקבלת משנה תוקף כשאנו מדברים על עולם העסקים בכלל, ועולם הסטארט-אפ בפרט. בהתאם להתפתחות הזו, גובר כיום השימוש בסרטוני הדמיה למטרות שיווקיות המאפשרים להציג רעיון, מוצר או פעילות של חברה בדרך שונה, מתקדמת וחווייתית לעומת המתחרים בתחום.

הסרטונים האלה משמשים להגדלת מכירות בדיגיטל, להצגת המוצר בתחרויות ובכנסים ולגיוס משקיע או שותף עסקי למיזם.

סרטון הדמיה, כשמו כן הוא – נוצר בכדי לדמות ולהדגים מוצר או רעיון  בדרך ויזואלית. סרטון ההדמיה מאפשר להדגים כיצד הרעיון או המוצר שלכם פועלים וקמים לתחייה אל מול עיניהם של קהל היעד שלכם.
 

ישנם יתרונות רבים לשימוש בסרטון וידאו באופן כללי ובאנימציה תלת ממד בפרט:

  • סרטונים מקבלים הרבה יותר חשיפה ברשת. האלגוריתם של פייסבוק למשל נוטה לקדם יותר סרטונים, גם במודעות ממומנות וגם בפוסטים. גם גוגל נוטה לקדם סרטונים בחיפוש שלו. כמעט בכל חיפוש שתעשו יופיע בין התוצאות מקטע עם רשימת סרטונים רלוונטיים.
  • סרטון מפעיל אצלנו רגש ומעודד יצירת זיכרונות. מחקרים מראים שרוב האנשים זוכרים רק 10% ממנה שהם שומעים, 20% ממה שהם קוראים ו-80% ממה שהם רואים.
  • הדמיות ממוחשבות ובמיוחד סרטון אנימציה בתלת מימד מקרינים חדשנות וקדמה – ערכים שתרצו שיהיו מקושרים עם החברה שלכם.
  • בעזרת שימוש באנימציה תלת ממד ניתן להציג דברים שאי אפשר להציג באמצעות אב-טיפוס בלבד. למשל:
    •  יכולות נוספות שצפויות להתווסף למוצר בהמשך הפיתוח ולא קיימות עדיין באב-טיפוס.
    • ניתן לדמות גרסה משופרת שלו שכביכול עברה כבר עיצוב מוצר ולהציג את המוצר בדרך הרבה יותר מחמיאה.
    •  ניתן להציג את המוצר בסביבות שונות ובמצבים שונים.
    •  אפשר להראות את המוצר מבפנים כדי להסביר על דרך הפעולה שלו והטכנולוגיה שמייחדת אותו.
  • הצגת מוצר שעדיין לא קיים או לא נגיש לנו ואנחנו רוצים כבר למכור או לשווק אותו לפני הייצור. למשל במקרה של סטארט-אפ שצריך לגייס השקעה כדי לקדם את תהליך הפיתוח או יצרן שרוצה לייצר רק לפי הזמנה במקום שהמוצרים סתם ישבו במחסן ויחכו.
  • או יבואן שהסחורה שלו עדיין בדרך. במקום לחכות למכולה, לקבל את המוצרים, לצלם אותם בסטודיו ורק אז לשווק אותם. עד שהמכולה מגיעה כל המוצרים כבר יכולים להימכר.

טיפים חשובים לפני שיוצאים לדרך

arrow-left-list-2

הגדירו מטרה וקהל יעד

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא: מה מטרת הסרטון? / למה בכלל אתם צריכים סרטון?

האם אתם מעוניינים להגדיל מכירותלגייס השקעה למיזם? להציג את המוצר בתחרות?

אחרי שתענו על כך נוכל לדעת מי קהל היעד של הסרטון ולהתאים את המסרים עבורו. נוכל לדעת מה הפלטפורמה שבה הסרטון יהיה מוצג (פגישה פרונטלית / אתר החברה / חלק ממצגת משקיעים או אחר). כך נוכל לדעת מה כדאי שיהיה היחס של הוידאו, השפה, האם להוסיף כותרות או קריינות ומה יהיה הסגנון הכללי.

מטרת הסרטון משפיעה על תכנון הסרטון ועל המסרים אותם נרצה שהוא יעביר. כל הדברים האלו חשובים על מנת שהסרטון בסופו של דבר ישיג את המטרה שלשמה הוא נוצר.

 

arrow-left-list-2

אספו רפרנסים

לפני תחילת עבודה על פרויקט של סרטון מוצר, אספו כמה שיותר סרטוני רפרנס (דוגמא/השראה). זה חשוב כדי לדעת מה אחרים עושים, כדי להבין מה תרצו שיהיה בסרטון שלכם וכדי שתוכלו לתקשר את כל זה עם יוצרי הסרטון. חפשו ברשת סרטוני אנימציה מהתחום שלכם, סרטונים של מתחרים ואפילו סרטונים שלא קשורים בכלל אבל היה בהם משהו שאהבתם ותפס לכם את העין.

arrow-left-list-2

הציגו מוצר מתקדם יותר

במידה ואתם סטארטאפ בתחילת הדרך, הציגו גרסה עתידנית של המוצר.

כמו שנאמר קודם, הדמיה מאפשרת לנו להציג דברים שאי אפשר להציג באמצעות אב-טיפוס בלבד. לכן, אם כבר החלטתם ליצור הדמיה של המוצר, אל תיצמדו לעיצוב הקיים ולמראה הנוכחי של האב-טיפוס. הציגו מוצר מרשים מבחינה ויזואלית שישדר יוקרה ויתפוס את העין ובכך יגדיל את הסיכויים למכור את המוצר או לגייס השקעה למיזם.

נגן וידאו
arrow-left-list-2

החליטו מראש על מסרים

חשבו אילו מסרים אתם רוצים להעביר באמצעות הסרטון.

יכול להיות שתרצו להציג איך המוצר עובד כדי להדגיש את החידוש הטכנולוגי שאותו הוא מוביל ואת החשיבות של הפטנט. או אולי תרצו להראות את היתרונות של המוצר ביחס למוצרים אחרים שקיימים היום בשוק. או שתרצו להראות איך ניתן להטמיע את המוצר בתעשיות שונות ובכך להדגיש את הפוטנציאל הכלכלי שלו.

יכול להיות גם שתרצו לשלב יותר ממסר אחד בסרטון. במקרה כזה התמקדו מקסימום בשניים על מנת שהצופה לא יאבד עניין.

התאימו את המסרים למטרת הסרטון שהגדרתם קודם ולקהל היעד.

arrow-left-list-2

הציגו יתרונות ולא תכונות

כשאתם מציגים את המוצר שלכם הקפידו להציג יתרונות ולא תכונות. במקום להציג רשימה טכנית של מאפייני המוצר, הציגו את התוצאה של התכונות, או מה התכונות יאפשרו ללקוח.

ניקח לדוגמא מחשב נייד:

במקום לומר: "כונן גדול לאחסון"

נגיד:  "יהיה לך מספיק מקום לאחסן את כל הסרטים שלך, המוסיקה והתמונות."

במקום לומר: "דק וקומפקטי"

נגיד: "נכנס בקלות לתיק קטן, כך שתוכלו לעבוד בכל מקום שתהיו."

במקום לומר: "מעבד חזק, אחסון מהיר וגרפיקה ברמה מקצועית"

נגיד: "הכלים להתמודד עם כל מה שתעמיסו עליו, ללא בעיה. הוא יאפשר לכם לעבור על המשימות התובעניות מהר יותר מאי פעם."

נגן וידאו
arrow-left-list-2

התאימו את שפת הסרטון לקהל היעד

לרוב, סרטון אנימציה יהיה משולב עם כותרות או קריינות. מומלץ לבחור מראש את השפה שרלוונטית לכם. אם תרצו לשווק בעיקר לקהל ישראלי כמובן שעדיף שהסרטון יהיה בעברית. אם תרצו לשווק לקהל האמריקאי רצוי ש הסרטון יהיה באנגלית עם מבטא אמריקאי או לחילופין אם מדובר בקהל אירופאי, רצוי שיהיה באנגלית בריטית. אם יש לכם קהל יעד במדינות ספציפיות מומלץ ליצור סרטון שתואם את השפה המדוברת באותה מדינה. לא מומלץ לשלב יותר משפה אחת בסרטון.

arrow-left-list-2

אל תתפשרו על איכות

סרטוני מוצר ובפרט סרטונים שמשלבים אנימציה תלת ממד הם לא דבר זול וחשוב מאוד שלא להתפשר על האיכות.

אם תשלמו זול תקבלו זול. ולא עשיתם בזה כלום. סתם בזבזתם כסף.

יותר מזה, רוב הסיכויים שאפילו תגרמו נזק. סרטון לא טוב רק יעשה את ההיפך ממה שרציתם.

במקום לשדר יוקרה וחדשנות הוא ישדר זול ומיושן.

במקום להציג אתכם כמקצוענים הוא יציג אתכם כחובבנים.

זה לא משנה אם יש לכם סטארטאפ שרוצה לגייס השקעה או עסק שרוצה להגדיל מכירות למוצרים, כדי להתקדם ולהשיג את המטרה אתם צריכים להתבלט מעל כולם ולהשאיר חותם על המשקיע או הלקוח הפוטנציאלי, חייבים לחבר את הצד השני למוצר שלנו ברמה הרגשית.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות סרטון מוצר בתלת מימד.

באמצעות הדמיה איכותית תוכלו להציג את המוצר שלכם בצורה המחמיאה ביותר,  תוך כדי שאתם משדרים יוקרה וחדשנות.

סרטון הדמיה בתלת מימד הוא מרשים מבחינה ויזואלית ומציג מציאות עתידנית שבה המוצר שלכם כבר קיים ועובד.

הוא מאפשר להציג את היתרון התחרותי שלכם, את השימושים השונים במוצר ואת החדשנות הטכנולוגית שהוא מוביל.

באמצעות פרזנטציה ויזואלית מרשימה,

אנחנו מעלים משמעותית את הסיכוי למכירה מוצלחת או לגיוס הון עבור המיזם.