מאמר מאת: תמר שפי, מומחית מיתוג ומיצוב למנהלים ולמנכ״לים שמעזים לעשות שינוי.

טיפים למיתוג ועיצוב נכון של האתר

באתר מכירות יש חשיבות מכרעת למיתוג ולעיצוב הכללי של האתר שבאים לידי ביטוי בנראות הכללית: מבנה האתר, שימוש בצבעים נכונים, בתמונות אווירה, סרטונים, בתמונות מוצר, באייקונים ובכל אלמנט ויזואלי שנמצא באתר עצמו. תפקיד המיתוג ועיצוב האתר הוא לשרת את המותג להגביר את הנחשקות של המוצרים כדי לחזק אמינות, לגרום לחיבור רגשי של הלקוח עם המותג ולהגביר את הרצון שלו לרכוש את המוצר.

איך נעשה את זה?

arrow-left-list-2

מחקר

עיצוב האתר צריך לקחת בחשבון מה המוצר ומי קהל היעד של המוצר, כלומר באיזה גיל הוא, מה הסטטוס שלו בחיים, מה השאיפות הרצונות, החלומות והערכים שמנהלים אותו בקבלת ההחלטות. רק כשנדע מי קהל היעד נוכל להתאים את העיצוב והמיתוג של האתר לקהל הזה. ככלל אצבע לדוגמה, קהל צעיר יחפש עיצוב טרנדי, אטרקטיבי ומגניב לעומת קהל בוגר יותר, שיחפש עיצוב שמשדר ביטחון, אמינות, היגיון וכדומה. כמובן שצריך ליצור קורלציה מלאה בין אופי המוצרים הנמכרים לבין העיצוב.

arrow-left-list-2

מידע וזרימה

arrow-left-list-2

צבעוניות

בראש ובראשונה האתר נועד להעביר מידע שישפיע על החלטת הרכישה. לכן יש להקפיד באפיון ובתכנון האתר שתהיה זרימה הגיונית וטבעית המשלבת בין הרגש והחשקים של הגולש לבין הצורך שלו לקבל מידע, להבין את יתרונות המוצר, לראות את המוצר במיטבו (אם אפשר מזוויות שונות) וכן דרכי שימוש במוצר. כל זאת כדי שהגולש יוכל לקבל החלטה שהוא רוצה את המוצר ומוכן לשלם את המחיר. ברור מאליו שתהליך הרכישה גם הוא צריך להיות נוח, פשוט, אינטואיטיבי ובעיקר מהיר מאחר שהלקוחות היום מתייאשים מהר ונוטשים את האתרים בתהליך הרכישה. חלק משמעותי מהבאת המידע הרלוונטי הוא שימוש בתמונות והדמיות של המוצר בצורה איכותית, ברורה ומזוויות שונות, לצד תמונות הממחישות את שימוש המוצר. 

לצבעים יש משמעות אדירה בהשפעה על התת מודע לקבלת החלטות. למשל, אתר שמעוצב על בסיס צבעים אדומים וכתומים בשילוב עם רקעים כהים, ישדר לתת המודע אנרגטיות בעצימות גבוהה ולעיתים אפילו התנגחות ולוחמנות. לעומת זאת, אתר עם רקעים בהירים עד לבנים בשילוב צבעים מעודנים של כחולים וירוקים, ישדר ביטחון, רוגע ואחריות.

arrow-left-list-2

תמונות

שימוש בתמונות משפיע ומחזק את המיתוג ואת ערכי המותג. גם באתר רצוי ומומלץ לבחור תמונות המשלבות את המוצר בחיי היומיום של הלקוח בסיטואציות רגשיות, שבהן הגולש ירגיש שהוא היה רוצה להיות חלק מהסיטואציה הזאת. חשוב לשמור על שפה ויזואלית אחידה גם בתמונות. לדוגמה, אם התמונות הן תמונות פוטו-ריאליסטיות אמתיות בצבע מלא מומלץ לשמור על אחידות באתר. מנגד, אפשר לבחור באופציה של תמונות אומנותיות, מזוויות לא שגרתיות, בטיפול צבעוני מונוכרומטי שמתאים למיתוג הכללי ואפילו באיורים מסוגננים בעלי אופי ייחודי שמתאים לקהל היעד ולמותג. 

arrow-left-list-2

אייקונים

לעיצוב האייקונים יש כוח לחזק את המיתוג. אייקונים בשפה קלאסית – נקיים, פשוטים, מבוססי קו או שטח אחידים, ישדרו בהירות, פשטות, נוחות, סדר וארגון. אייקונים מעוצבים ביד חופשית עם קו מתאר בעובי משתנה, יכולים להעביר מסר של מגניבות, צעירות, חדשנות, שבירת מוסכמות וטרנדיות. הקפידו לבחור את סוג האייקונים הנכונים למותג, לאתר ולמוצר שלכם.

לסיכום, בחירות הנוגעות לנראות האתר במבנה, בצבע, בתמונות ובאייקונים הן בחירות אסטרטגיות שצריכות להתבסס על תוצאות המחקר וההחלטות הראשוניות – מה המוצר, מי קהל היעד ומה המסרים שאנחנו רוצים להעביר דרך העיצוב, כדי לחזק את המותג ולהעלות את רמת המעורבות הרגשית של הגולש ובהמשכה את הרכישה.