ליצור חיבור ריגשי למוצר שלכם

מה הן הדמיות אינטראקטיביות ולמה הן העתיד של אתרי האינטרנט?

רובנו מכירים רק את קצה הקרחון של העולם הזה.

הדמיות משמשות אותנו ב-WEB כבר המון שנים בכל מיני אופנים: תמונות מוצרים בחנויות וירטואליות, סרטוני אנימציה – בקאבר של האתר או משולבים עם התוכן,  אבל יש עוד כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות עם הדמיות תלת מימד.

מה שהופך את ההדמיות האינטראקטיביות למיוחדות ומעניינות ביחס להדמיות רגילות (תמונות וסרטונים) הוא שהן מאפשרות למשתמש להיות פעיל בעת הצפייה.

ניתן לחבר את ההדמיה לאתר אינטרנט או לאפליקציה.

הדמיה אינטראקטיבית יכולה לבוא לידי ביטוי במספר דרכים:

סיור וירטואלי

מאפשר למשתמש לנוע בתוך חלל וירטואלי שנבנה בתלת מימד. יכול להיות דירה, חנות, רחוב, פארק או כל דבר אחר.

הדמיות אינטראקטיביות מחיבור של תמונות וסרטונים

ניתן לשלב תמונות וסרטונים באתר אינטרנט שמופיעים או מופעלים על ידי פעולות שהמשתמש מבצע. כך למשל ניתן ליצור סיטואציה שבה המשתמש לוחץ על אובייקט (תמונה) והאובייקט מבצע פעולה מסוימת (סרטון אנימציה).

 

הדמית מוצר 360 על בסיס תמונות

הדמיה המאפשרת למשתמש לסובב את המוצר 360 מעלות על ציר אנכי. יש היום המון אתרים שמשתמשים בשיטה הזאת להצגת מוצרים.ההדמיה הזאת בעצם מורכבת ממספר תמונות שמחוברות יחד על ידי איזשהו פלאגין.

הדמית מוצר 360 עם שימוש במנוע חיצוני

שימוש באחסון חיצוני על ידי העלאת המודל התלת מימדי בשלמותו לרשת מאפשר למשתמש תנועה חופשית כולל הגדלה\הקטנה והזזת המודל לצדדים (pan) ומדמה תחושה ריאליסטית כאילו המוצר כבר "בידיים שלו".כמו למשל sketchfab.com שהוא למעשה כמו יוטיוב למודלים תלת מימדיים. רק במקום לאחסן ולהציג סרטים הוא מאחסן ומציג למודלים תלת מימדיים.את ההדמיה ניתן להטמיע בקלות באתר אינטרנט באמצעות קוד EMBED.

היתרונות של שימוש במנוע חיצוני (שאליו מעלים ישירות את המודל התלת מימדי) לעומת הפלאגינים של התמונות הם:

  • מאפשר להציג את המוצר בכל הכיוונים ולא רק בציר אחד.
  • מאפשר להגדיל\להקטין בצורה מאוד אינטואיטיבית וגם לשלב אנימציה אם רוצים.
  • אם עושים שינוי בהדמיה, היא מתעדכנת באופן אוטומטי באתר.

AR - מציאות רבודה

שימוש במציאות רבודה (Augmented Reality) יוצר חיבור בין העולם העולם הפיסי והדיגיטלי בשילוב אינטראקטיביות בזמן אמת וזיהוי תלת מימד של הסביבה.

לדוגמא, לקוח יכול באמצעות המצלמה של הנייד לצפות במוצר שהוא רוצה לרכוש ו"למקם" אותו בתוך הבית שלו.

VR - מציאות מדומה

משקפי מציאות מדומה ( Virtual Reality) מאפשרים למשתמש להיכנס אל תוך עולם וירטואלי ואף לבצע בו פעולות אינטראקטיביות. ניתן להשתמש בטכנולוגיה הזאת לשימושים רבים. החל מגיימינג ובידור, דרך הדרכות מקצועיות ועד לעולמות האיקומרס והנדל"ן.

הדמיות אינטראקטיביות חכמות בטכנולוגיית WebGL

השילוב של תכנות שפת קוד יחד עם מידול תלת מימד פותח עולם שלם של אפשרויות.WebGL הוא ממשק  JavaScriptהמשמש ליצירה והצגה של גרפיקה דו-ממדית ותלת-ממדית אינטראקטיבית בתוך כל דפדפן אינטרנט ללא שימוש בתוספי פלאגין או מנוע חיצוני. יש לו ספריות שונות כמוthree.js, BabylonJS  ועוד.

בדומה ל-sketchfab.com גם פה אנחנו משתמשים באופן ישיר במודל תלת מימדי. רק שכאן המודל מאוחסן בתוך האתר ומאפשר לנו לעשות איתו כמעט כל מה שאנחנו רוצים.

באמצעות שימוש ב-WebGL ניתן ליצור מערכות פשוטות עד מתוחכמות מאד. ניתן להשתמש בו לשימוש פרקטי להצגת מוצר, חלל או תהליכים.

או לחילופין לשימוש דקורטיבי בלבד, ל"קישוט" אתר האינטרנט בצורה ייחודית, מתקדמת ומרשימה.

ההדמיות יכולות להשתלב בכל האתר האתר או רק בחלק ממנו. למשל בטופס מקוון: להשפיע על הטופס או לחילופין שמילוי הטופס ישפיע על ההדמיה.

ניתן לייצר הדמיות שמשתנות עם הגלילה של הדף או עם לחיצה של העכבר.

בעצם, עם מחשבה יצירתית וקצת דמיון אפשר לעשות כמעט הכל!!!

אז למה בכלל כדאי להשתמש בהדמיות אינטראקטיביות?

מאפשר למשתמש לנוע בתוך חלל וירטואלי שנבנה בתלת מימד. יכול להיות דירה, חנות, רחוב, פארק או כל דבר אחר.

  • שימוש בטכנולוגיה חדישה וייחודית משדר מקצועיות ויוקרה.
  • הדמיה אינטראקטיבית מאפשרת התבוננות מפרספקטיבות שונות על המוצר או החלל.
  • שימוש בהדמיה אינטראקטיבית מפעיל את הצופה, משאיר אותו יותר זמן בתוך האתר וכתוצאה מכך עוזר לקידום האורגני של האתר.
  • האינטראקטיביות של ההדמיה יוצרת תחושה חזקה של ריאליסטיות שגורמת לצופה להרגיש כאילו המוצר ממש בהישג ידו או בהדמיה אדריכלית כאילו הוא נמצא כרגע בחלל עצמו. מה שמעצים את החוויה של הלקוח, מחבר אותו רגשית ועוזר בתהליך המכירה.