שאלות כלליות
השירותים שלנו מתאימים לכל מי שיש לו מוצר פיסי (יזמים, יצרנים, יבואנים) שרוצה להציג את המוצר שלו בצורה מחמיאה ואלגנטית. ההדמיות שלנו יכולות לשמש לשיווק המוצר: קטלוג מודפס, אתר אינטרנט, מצגת משקיעים וכד'.
השירותים שלנו פחות מתאימים למי שצריך עיצוב מוצר לצורך ייצור או למי שהמוצר שלו הוא מוצר וירטואלי (שירות \ אפליקציה). אם אתם לא בטוחים מה אתם צריכים הכי טוב לשאול אותנו ישירות. גם אם לא נוכל לעזור בעצמנו, נשמח להפנות אתכם אל אנשי המקצוע הרלוונטים.
- הדמיות ממוחשבות ובמיוחד סרטון אנימציה בתלת מימד מקרינים חדשנות וקדמה – ערכים שתרצו שיהיו מקושרים עם החברה שלכם.
- באמצעות הדמיה איכותית תוכלו להמחיש גרסה משופרת של המוצר. למשל אם יש אבטיפוס שעדיין לא עבר עיצוב מוצר.
- בהרבה מקרים הדמיה ריאליסטית תהיה זולה יותר מצילום מוצר. זה נכון במיוחד כשמדובר במוצרים גדולים או אם נדרשת סביבת רקע מיוחדת, למשל: פנים של מטוס, אולם תיאטרון, יער, אתר בניה וכו’.
- הדמיות מוצר ריאליסטיות מאפשרות חופש גדול של אפשרויות. ניתן לשלוט ולשנות בקלות את הצבע של המוצר, החומר, הסביבה בה הוא נמצא, תאורה וצל ובעצם כל דבר שתרצו.
- באמצעות הדמיות ניתן להציג דברים שלא היו מתאפשרים במציאות. כמו למשל: למקם מוצרים בפוזיציות לא אפשריות, להראות חלקים פנימיים בתוך המוצר או להציג תהליכים שקורים מתחת לאדמה או בתוך גוף האדם.
- הדמיה אינטראקטיבית (360) מאפשרת לצופה לסובב את המוצר ולראות אותו מכל הכיוונים, להגדיל ולהקטין, מה שלא ניתן לעשות עם תמונה רגילה.
- בגלל שניתן לשלוט כמעט בכל פרט, ניתן ליצור תמונה כמעט מושלמת מבחינה ויזואלית ולהציג את המוצר בצורה המחמיאה ביותר גם אם הוא לא פוטוגני…
סוגי ההדמיות שאנו מייצרים הם:
תמונות – ממש כמו תמונות סטילס רק שבהדמיות הכל נוצר וירטואלית. התמונות יכולות לשמש בקטלוג מודפס או בחנות וירטואלית, על גבי פלייר או אפילו כהדפסה על גבי משאית.
סרטונים – אנחנו יוצרים סרטוני אנימציה בתלת מימד, בעיקר סרטוני מוצר. את הסרטונים אפשר להציג בכנסים, לשלב בקמפיין מימון המונים, להעלות ליוטיוב ולרשתות החברתיות או לשלב במצגת משקיעים.
הדמיות אינטראקטיביות – ניתן לשתול את ההדמיות באתר אינטרנט או בדף נחיתה או לשלוח אותן כקישור. הייחודיות של הדמיות מהסוג הזה היא שהן מאפשרות למשתמש לסובב את המוצר לכל הכיוונים, להגדיל ולהקטין אותו.
במקרה של ביטול העבודה מצד המזמין לאחר שהוגשה סקיצה, יחויב הלקוח בתשלום 50% מסך הפרויקט כדמי סקיצות. דמי הסקיצות אינם מקנים ללקוח זכות שימוש בעבודה או בחלקים ממנה.
היה והמזמין יפסיק באופן חד צדדי את העבודה טרם השלמתה, וזאת מכל סיבה שהיא, ישמשו התשלומים אשר נפרעו בפועל כדמי סקיצה ופיצויים מוסכמים בגין ביטול ההזמנה, ולא יוחזרו. הפסקה או ביטול ההזמנה לא יקנו למזמין כל רישיון שימוש בסקיצה או בגרסה אשר הועברה לידיו טרם ביטול ההזמנה.
תוצרי העבודה וכן חומרי הגלם שייווצרו בידי סטודיו פלא הם קניין רוחני מוחלט וגמור שלה והיא בעלת מלוא זכויות היוצרים בהם, ויותר לה לעשות בהם כל שימוש לרבות הצגתו לאחרים, פרסומו, שכפולו וכל שימוש אחר, כל זאת בכפוף לתנאיי סודיות ככול ויקבעו בין המזמין לסטודיו פלא. סטודיו פלא תהיה רשאית להשתמש בתוצרים בכל הליך משפטי, גם אם ייקבעו תנאיי סודיות בין הצדדים.
תהליך העבודה
בשלב הראשוני נקבע פגישה (פיסית או טלפונית) ונבין בדיוק מה הצרכים והרצונות שלכם מההדמיה, איזה סוג של הדמיה אתם צריכים ולאיזה מטרות. לקראת הפגישה כדאי להצטייד בכמה שיותר חומר: תמונות \ שרטוטים של המוצר (אם יש), רפרנס להדמיות שאהבתם (סרטונים של מתחרים או תמונות מהאינטרנט) וכד'. אם מדובר בסרטון כדאי לחשוב על תסריט כללי, בעצם מה רואים בסרטון בכל רגע נתון. כדאי גם לחשוב מראש מה התקציב שלכם לפרויקט כדי שנוכל להתאים לכם את הצעת המחיר.
יצאנו לדרך!
בשלב הראשון נאסוף את כל החומרים הרלוונטים (שרטוטים, תמונות, רפרנסים, טקסטים, מודלים ועוד). ברגע שיש את כל מה שצריך מתחילים לעבוד. בשלבים שונים של הפרויקט תקבלו טסטים של הסרטון\תמונה ברזולוציה נמוכה. נתקן ונשנה כל מה שצריך עד שיהיה לטעמכם וברגע שיהיה אישור סופי נוציא הכל ברזולוציה גבוהה. זהו! הכל מוכן!
לצערנו אנחנו לא קוראים מחשבות (באסה!!) אבל אחרי שנים של ניסיון פיתחנו תקשורת טובה והבנה של הלקוחות שלנו. אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי שהתוצר הסופי של ההדמיה יתאם לחזון שלכם. בעזרת שיתוף פעולה, תקשורת טובה וכמה שיותר דוגמאות ויזואליות – רפרנסים. ככל שתספקו לנו יותר רפרנסים יהיה לנו קל יותר להתאים את הדמיה בדיוק למה שהתכוונתם. רפרנס יכול להיות סרטון של מתחרים, סרטון של מוצר דומה (אולי באותו תחום), זה יכול להיות תמונות מהאינטרנט (אולי אפילו כאלה שבכלל לא קשורות למוצר אבל משהו בהן מרגיש לכם "נכון"), שרטוטים, טקסטים ועוד.
יחד עם כל זה חשוב לנו להוסיף ולומר שיהיו מקרים שבהם נמליץ לכם לעשות דברים אחרת ממה שרציתם או דמיינתם. כי הדבר החשוב ביותר הוא שההדמיה תענה על המטרה שלשמה היא נועדה.
זמן העבודה בייצור סרטון משתנה מפרויקט לפרויקט בהתאם למורכבות. סרטון ממוצע ברמת מורכבות בינונית ובאורך של כשתי דקות לוקח נטו כשבוע-שבועיים עבודה. אולם בפועל, כשלוקחים בחשבון גם זמני תיקונים וזמני רינדור (עיבוד סופי של הסרטון) הפרויקט לרוב מסתיים אחרי חודש-חודשיים.
במידה ויש דד-ליין צפוף יש אפשרות לקדם את הסרטון בסדר העדיפויות ולהגדיל את הצוות שעובד עליו בכדי לעמוד בזמנים (בתוספת תשלום כמובן).
רכיב נוסף שמשפיע על העבודה הוא שיתוף הפעולה שלכם: תגובה מהירה על מיילים, אספקת חומרים נחוצים וכד' תאיץ משמעותית את זמן העבודה על הסרטון.
מחירים ועלויות
אין פה תשובה שהיא חד משמעית. מחיר של סרטון אנימציה תלת מימד תלוי במגוון של גורמים: מורכבות המוצר, האם יש מודל מוכן או שצריך ליצור במיוחד, תוספות כמו: טקסטקים, קריינות וכד' ובעיקר מה אנחנו רוצים להציג בסרטון. זה יכול להיות סרטון פשוט מאוד שכולל רק סיבוב 360 של המוצר וזה יכול להיות סרטון מורכב מאוד שמציג תהליך או פעולת מנגנון או משלב דמויות.
באופן כללי העלויות הן בין 4,000 ש"ח לסרטון פשוט לבין 40,000 ש"ח לסרטון מורכב. יש כמובן גם יוצאים מן הכלל לכאן או לכאן.
אחרי שיחת טלפון קצרה נוכל לתת לכם הערכת מחיר כללית עבור הפרויקט. מזומנים לדבר איתנו 073-3744447
מחיר של הדמית מוצר לקטלוג תלויה בגורמים הבאים: מורכבות המוצר, האם יש צורך ביצירת סביבה או שהמוצר יופיע על רקע חלק, האם יש צורך במידול המוצר או שיש מודל קיים, כמה הדמיות סה"כ צריך לקטלוג, כמה דומים המוצרים בקטלוג אחד לשני והאם אפשר להשתמש במוצר אחד כבסיס למוצר אחר. לדוגמא: יש ארונות דומים בעלי חזיתות שונות.
עלות הדמיית מוצר לתמונה אחת יכולה לנוע בין 600-2,500 ש"ח (לא כולל מע"מ).
בשביל ליצור הדמיה איכותית שתעביר את המסר צריך תקציב מינימלי של כמה אלפי שקלים. יש מקרים יוצאים מן הכלל שבהם סרטון פשוט בתקציב נמוך יותר יכול להעביר את המסר, או אפילו תמונה או הדמיה אינטראקטיבית שאלו אופציות זולות יותר מסרטון אנימציה.
כחלק מתהליך העבודה הראשוני עוד לפני יצירת הצעת מחיר, אנחנו בודקים יחד איתכם איזה מסר תרצו להעביר ומה החזון שלכם לסרטון ומול זה מה התקציב שלכם להדמיה (לא חייב להיות מדויק). אחרי ניסיון של שנים עם סטארטאפים שהתקציבים שלהם בדרך כלל לא גבוהים למדנו לשלב את החזון עם התקציב ולתכנן סרטון שמצד אחד מעביר את המסר ומשדר רמה גבוהה ומצד שני עומד בתקציב או חורג במעט.
ישנם דברים רבים שמשפיעים על מורכבות העבודה וכיוצא מכך גם על המחיר. דברים כמו מורכבות המוצר ומורכבות האנימציה ותוספות שונות כמו אריזה גרפית וקריינות.
יש לא מעט דברים שניתן לוותר עליהם ב"חזון" כדי להוזיל עלויות מבלי לפגום ברמת הסרטון או בהעברה של המסר, למשל שימוש ברקע אחיד במקום רקע סביבה תלת ממדי או ויתור על שימוש בדמויות תלת ממד שמאוד מייקר את ההדמיה. ניתן גם להעביר חלק מהמסרים בטקסט ולא להציגם בצורה ויזואלית אם אין בכך צורך ממשי.
אחרי שנים של עבודה עם סטרטאפים בתחילת הדרך ועסקים קטנים למדנו לקחת את החזון הראשוני ולפשט אותו כך שהתוצאה גם תעביר את המסר, גם תראה מקצועית ומרשימה וגם תעמוד בתקציב.
ברוב המקרים התשלום מתבצע בשתי פעימות:
50% מקדמה לפני תחילת העבודה ו-50% בסיום הפרויקט עם אספקת החומרים המוכנים.
מידע טכני
התוצר הסופי של הדמיה יכול להיות סרטון, תמונה או הדמיה אינטראקטיבית.
סרטון יסופק בפורמט MP4/MOV או כל פורמט סטנדרטי אחר. תמונות יסופקו בפורמט PNG/JPG או כל פורמט סטנדרטי אחר. הדמיה אינטראטיבית מגיעה בדרך כלל בצורת לינק / קוד הטמעה לאתר: במקרה של מוצר – המודל עצמו נמצא באתר אחסון אתרים sketchfab.com, במקרה של הדמית פנים – סיור וירטואלי מאוחסן באתר חיצוני של סיורים.
כמובן. במידה ומדובר בסרטון, ניתן להעלות אותו ישירות לאתר או דרך אתרים כמו YouTube או Vimeo. במידה ומדובר בהדמיה אינטראקטיבית, תקבלו קוד הטמעה לאתר (EMBED) דרך אתר sketchfab (שזהו אתר לאחסון מודלים כמו ש-YouTube הוא אתר לאחסון סרטונים).
במקרים שהתוצר הסופי של ההדמיה הוא סרטון או תמונה אין שום בעיה לפרסם אותם ברשתות החברתיות. אם מטרת ההדמיה היא לשמש בעיקר ברשתות החברתיות צריך לקחת בחשבון יחס של הרזולוציה ואורך של הסרטון. למשל באינסטגרם יש הגבלה על אורך הסרטון עד דקה ומבחינת יחס העדיפות היא לוידאו שהוא ריבוע או מלבן לאורך (ולא לרוחב כמו שנהוג להציג סרטון על מסכים).
לגבי הדמיה אינטראקטיבית, כרגע אין אפשרות להציג אותה ברשתות החבריות אלא כקישור שמפנה אל האתר שם ניתן יהיה לסובב את ההדמיה.
הרזולוציה הסטנדרטית של הסרטונים שלנו היא FHD (1920*1080). על פי דרישה ניתן לייצר גם רזולוציות גבוהות יותר.
בתמונות הרזולוציה תלויה בעיקר בדרישת הלקוח ובמטרת התמונות. ניתן ליצור רזולוציות גבוהות מאוד שמתאימות גם להדפסה על משאית או על שלט חוצות.
בהחלט. בחלק מהמקרים ללקוח יש מודל תלת מימדי שנוצר עבורו על ידי מהנדס מוצר. המודלים האלה בדרך כלל מגיעים כקובץ של תוכנת CAD. במידה ויש לכם גישה לקובץ המקור אנחנו נוכל להמיר אותו כך שיתאים לתוכנות עליהן אנחנו עובדים ולהשתמש בו בפרויקט ההדמיה. השימוש בקובץ קיים חוסך זמן ועלויות.
באופן עקרוני כן. יש לנו לקוחות שעשו זאת. אולם ההדמיות שאנחנו יוצרים מיועדות לשימוש דיגיטלי או ויזואלי (תמונות או סרטונים) ולא לייצור פיסי. ברוב המקרים יהיה צורך בהתאמה של המודל להדפסה. אם יש לכם צורך בהדפסת המוצר רצוי לפנות בשלב ראשון למהנדס מוצר ולאחר מכן להגיע אלינו עם הקובץ שיצרו עבורכם ואנחנו נוכל להשתמש בו בהדמיה.